Pro správnou funkčnost musí být hra zkopírována do adresáře: C:/Brany Skeldalu/ Jinak bude při spuštění vyskakovat chybové okno.
Dbejte na to, aby jste měli různorodou družinu. Jednoho bojovníka-siláka, dobrého mága a lučištnici s určitými magickými schopnostmi - vlastnostmi umění magie a pohyblivost.
Rozdělujte v boji svou družinu. Je to sice nepohodlné, ale u silnějších protivníků velmi účinné. Nepřítel bude vždy útočit do nejsilnějších bojovníků v první linii.
Ukládejte hru před důležitými dialogy. Může přijít špatné rozhodnutí, které znemožní další postup hrou, nebo velmi obtížný a již jej není možné zvrátit.
Rozbité předměty nelze nikde prodat a je to jen odpad. Ideální je vůbec nebrat a nebo povyhazovat například do vody.
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.
Díky, užívejte si staré hry!
Brány Skeldalu je hra, o kterou nejspíš každý, kdo žil v devadesátkách, nějakým způsobem zavadil. Bud ji hrál a nebo minimálně o ní slyšel. Pochází z tuzemska roku 1998 a vytvořil ji Jindra Rohlík s týmem Napoleon Games. Hra byla původně určena na obstarožní MS-DOS a později na Windows 95 a 98.
Děj hry je zasazen na pradávný ostrov Rovenland, o němž se tvrdí, že na něm bohové odpočívali poté, co stvořili svět. Na ostrově se však usídlilo 5 mágů, kteří se snaží otevřít bránu do zakázané dimenze Zohar. Na jihu ostrova kvůli tomu postavili věž, kterou naplnili příšerami, aby je chránily při provádění potřebného rituálu. Starý učenec Freghar je chce zastavit. Použil rituál k povolání tří hrdinů, ale v průběhu umírá. Hráč hrající právě za tyto tři hrdiny (později jejich počet může narůst) se snaží mágy zničit.
Brány Skeldalu je RPG ze staré školy. Na konci osmdesátek a v první polovině devadesátek byly v kurzu tzv. krokovací dungeony. Hráč se pohybuje v reálném čase po blocích ve čtyřech směrech. To způsobovalo, že si hráči kreslili mapky na čtverečkovaný papír. Tady to funguje uplně stejně, jen je pohyb trochu plynulejší, takže ne tolik matoucí a graficky úhlednější. Pokud narazíte na nepřítele, hra se přepne do tahového režimu. Všem jednotkám rozdáte úkoly a spouštíte soubojové kolo. Po odehraném kole následuje další, dokud soupeře neporazíte, nebo neutečete. Souboje jsou mnohdy o štěstí. Někdy nepřítel celou dobu seká do nejtužšího parťáka a vám se jej povede zabít na tři povedené rány. Jindy vám zlikviduje křehkou kouzelnici na dvě rány v jednom kole a vám zbydou oči pro pláč.
Mimo souboje vám dělají starosti i potřeby vaší skupiny. Ty jsou stejně tak jako ve starém Dungeon Masteru v podstatě jen dvě. Hlad a žízeň. Pokud bude postava příliš unavená, nebude schopna pohybu, pokud naopak moc odpočatá, neumožní vám utábořit se a doplnit si zdraví. Jak bývá zvykem, je důležité sledovat stěny jeskyní, nebo poklady na zemi. Většina věcí se může hodit, nebo minimálně se dá zpeněžit. Pokud krokovací dungeony alespoň trochu znáte, nic vás tady nepřekvapí. Vše funguje bezvadně, jen je to všechno uhlazenější, intuitivnější a hlavně česky. Jen je škoda, že bez jakéhokoliv vysvětlování vás hra půstí do světa Rovenlandu a uč se. Ano, za ručičku vás tady opravdu nikdo vodit nebude..
Informace nutné k prvotnímu spuštění najdete v sekci doplňky do hry v horní kartě.
Pěkná grafika, dobrý soundtrack, kompletní česká lokalizace, slušný příběh, hádanky.
Nepřináší nic nového, málo typů zbraní, lokace působí jednotvárně.